Obiektywy do lustrzanek: standardowe
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Do matryc: APS-C
Obiektyw Canon 18-55 mm f/4.0-5.6 EF-S IS STM to standardowy obiektyw o zmiennej ogniskowej stworzony z myślą o początkujących twórcach. Jego kompaktowa budowa i niska waga zapewnia komfort użytkowania. Umożliwia ogniskowanie w trakcie filmowania, co przyczynia się do płynnej zmiany ostrości. Pierścień do ręcznego ustawiania ostrości pozwoli Ci przejąć kontrolę nad obrazem.
Promocja
Obiektyw Canon 50 mm f/1.8 EF STM
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica [mm]: 49
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
50 mm f/1.8 EF STM to wyjątkowo poręczny, lekki a przy tym tani obiektyw standardowy o dużej jasności. Jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy szukają następcy swojego podstawowego obiektywu typu zoom. Pomimo niewielkiej ceny pozwoli atrakcyjnie rozmyć tło skupiając uwagę widza na planie głównym przez co idealnie sprawdzi się w fotografii portretowej. Kąt widzenia zbliżony do ludzkiego oka sprawia, że obiektyw ten może być używany w niemal każdym rodzaju fotografii.
Promocja
Obiektyw Canon 50 mm f/1.2 L EF USM
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica [mm]: 72
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw 50 mm f/1.2 L EF USM to jeden z obiektywów marki Canon wyróżnijący się największym otworem względnym f/1,2. Dzięki takiemu rozwiązaniu pozwala fotografować w warunkach bardzo słabego oświetlenia a także uzyskać bardzo małą głębię ostrości. Jego zalety docenią zwłaszcza osoby zajmujące się fotografią portretową, zarówno studyjną jak i plenerową.
Promocja
Obiektyw Canon 50 mm f/1.4 EF USM
- Stabilizacja tak/nie: brak
- Średnica [mm]: 58
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
50 mm f/1.4 EF USM to stałoogniskowy obiektyw o standardowej ogniskowej dedykowany do pełnoklatkowych lustrzanek Canon. Dzięki ogniskowej zbliżonej kątem widzenia do ludzkiego oka pozwala zachować bardzo naturalną perspektywę. Doskonale sprawdzi się zarówno w studio jak i plenerze a duży otwór przysłony pozwoli na fotografowanie w słabym oświetleniu.
Stałoogniskowy, manualny obiektyw do aparatów systemu Canon EOS. Standardowa ogniskowa 50 mm i światło f/1,4 czynią z niego narzędzie bardzo przydatne w niemal każdej dziedzinie fotografii. Ogniskowa 50 mm da naturalne odwzorowanie perspektywy zbliżone do ludzkiego wzroku. Maksymalny otwór przesłony f/1,4 umożliwia fotografowanie w warunkach niedostatecznego oświetlenia i pozwala na eksperymentowanie z głębią ostrości, co w przypadku obiektywu Milvus 50 mm f/1.4 będzie szczególnie udane ze względu na przepiękny bokeh tego instrumentu.
Stałoogniskowy, manualny obiektyw do lustrzanek Nikon. Standardowa ogniskowa 50 mm i światło f/1,4 czynią z niego narzędzie bardzo przydatne w niemal każdej dziedzinie fotografii. Ogniskowa 50 mm da naturalne odwzorowanie perspektywy zbliżone do ludzkiego wzroku. Maksymalny otwór przesłony f/1,4 umożliwia fotografowanie w warunkach niedostatecznego oświetlenia i pozwala na eksperymentowanie z głębią ostrości, co w przypadku obiektywu Milvus 50 mm f/1.4 będzie szczególnie udane ze względu na przepiękny bokeh tego instrumentu.
Najwyższej klasy obiektyw standardowy przeznaczony dla lustrzanek Canon z mocowaniem EF. Producent określa ten obiektyw jako bezkompromisowy. Charakteryzuje się ogniskową 55mm, wysoką jasnością f1.4, doskonałymi parametrami optycznymi i solidną budową. Składa się z 12 soczewek ułożonych w 10 grupach.
Wysokiej klasy obiektyw o standardowej ogniskowej 50 mm. Charakteryzuje się wysoką jasnością f2, doskonałymi parametrami optycznymi i solidną budową. Konstrukcję optyczną obiektywu stanowi 6 elementów w 4 grupach.
Obiektyw z ogniskową 45 mm powstał z myślą o zapełnieniu luki pomiędzy klasycznymi ogniskowymi 50 mm i 35 mm. Jednocześnie 45 mm F1.4 Dragonfly oferuje przysłonę f/1.4, co pozwala na skuteczne odseparowanie głównego tematu od tła. Obiektyw pozwala na uzyskanie obrazów o znakomitej rozdzielczości i posiada 9-listkową, zaokrągloną przysłonę, która gwarantuje subtelny i piękny efekt bokeh. Posiada precyzyjny pierścień regulacji ostrości, blokada ostrości i został wyposażony w uszczelki, które zapewniają mu wytrzymałość w przypadku trudnych warunków atmosferycznych.
Obiektyw z ogniskową 45 mm powstał z myślą o zapełnieniu luki pomiędzy klasycznymi ogniskowymi 50 mm i 35 mm. Jednocześnie 45 mm F1.4 Dragonfly oferuje przysłonę f/1.4, co pozwala na skuteczne odseparowanie głównego tematu od tła. Obiektyw pozwala na uzyskanie obrazów o znakomitej rozdzielczości i posiada 9-listkową, zaokrągloną przysłonę, która gwarantuje subtelny i piękny efekt bokeh. Posiada precyzyjny pierścień regulacji ostrości, blokada ostrości i został wyposażony w uszczelki, które zapewniają mu wytrzymałość w przypadku trudnych warunków atmosferycznych.
Obiektyw z ogniskową 45 mm powstał z myślą o zapełnieniu luki pomiędzy klasycznymi ogniskowymi 50 mm i 35 mm. Jednocześnie 45 mm F1.4 Dragonfly oferuje przysłonę f/1.4, co pozwala na skuteczne odseparowanie głównego tematu od tła. Obiektyw pozwala na uzyskanie obrazów o znakomitej rozdzielczości i posiada 9-listkową, zaokrągloną przysłonę, która gwarantuje subtelny i piękny efekt bokeh. Posiada precyzyjny pierścień regulacji ostrości, blokada ostrości i został wyposażony w uszczelki, które zapewniają mu wytrzymałość w przypadku trudnych warunków atmosferycznych.
Teleobiektyw zapewniający doskonałą jakość obrazu aż po krawędzie kadru, nawet przy pełnej przysłonie, a także niezrównany kontrast przy wszystkich otworach przysłony, także z krótkich dystansów. Stopień dystorsji jest bardzo niski i praktycznie niewidoczny.
Seria Noctilux przesuwa granicę zdolności projektowania obiektywów fotograficznych - ogniskowa 75 mm i jasność f/1,25 mówią same za siebie. W połączeniu z minimalną odległością ostrzenia wynoszącą 0,85 cm, współczynnikiem reprodukcji 1:8,8 i 11 listkową przysłoną instrument ten staje się marzeniem każdego portrecisty. Konstrukcja składająca się z 9 elementów w 6 grupach, wykorzystująca soczewki ze szkła o wysoce anomalnej, częściowej dyspersji i niskiej dyspersji chromatycznej oraz 2 soczewki asferyczne gwarantuje doskonały obraz. Obiektyw Noctilux-M 75 mm f/1.25 ASPH kontynuuje długą tradycję tworzenia nieprawdopodobnie dopracowanych obiektywów, które wyznaczają nowe kierunki doskonalenia instrumentów optycznych.
II generacja układu optycznego od Lensbaby wzbogacona o 12-listkową, ręcznie regulowaną przysłonę wewnętrzną i wszechstronny, magnetyczny system przysłony typu drop in. zapewnia obrazy o wyjątkowej plastyce.
II generacja układu optycznego od Lensbaby wzbogacona o 12-listkową, ręcznie regulowaną przysłonę wewnętrzną i wszechstronny, magnetyczny system przysłony typu drop in. Zapewnia obrazy o wyjątkowej plastyce.
Lensbaby Twist 60 mm f/2.5 Canon EF to stałoogniskowy obiektyw, który dedykowany jest głównie dla portrecistów lubiących eksperymentować. Obiektyw ten wyróżnia się kremowym rozmyciem tła oraz wirującym efektem "bokeh". Posiada w pełni manualną konstrukcję. Układ optyczny wyposażony został w cztery, w pełni pokryte powłokami soczewki, które umieszczone zostały w trzech grupach. Dwanaście listków przysłony gwarantuje wyjątkowe efekty wizualne.
Lensbaby Twist 60 mm f/2.5 Nikon F to stałoogniskowy obiektyw, który dedykowany jest głównie dla portrecistów lubiących eksperymentować w swojej fotograficznej twórczości. Posiada w pełni manualną konstrukcję. Układ optyczny wyposażony został w cztery, w pełni pokryte powłokami soczewki, które umieszczone zostały w trzech grupach. Dwanaście listków przysłony gwarantuje wyjątkowe efekty wizualne.
Standardowy obiektyw w przypadku użytkowania z matrycą pełnoklatkową i klasyczna portretówka z matrycą APS-C. Jasność f/1.6 i maks. powiększenie 1:2 z minimalnym dystansem ostrzenia 12 cm pozwalają na w pełni swobodne fotografowanie i kadrowanie w każdych warunkach oświetleniowych.
Standardowy obiektyw w przypadku użytkowania z matrycą pełnoklatkową i klasyczna portretówka z matrycą APS-C. Jasność f/1.6 i maks. powiększenie 1:2 z minimalnym dystansem ostrzenia 12 cm pozwalają na w pełni swobodne fotografowanie i kadrowanie w każdych warunkach oświetleniowych.
Standardowy jasny obiektyw z nowoczesnym systemem optycznym. Wyposażony w silnik ultradźwiękowy, który gwarantuje niezwykle ciche działanie.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.
Obiektywy standardowe do lustrzanek
Za obiektywy standardowe zwykło się przyjmować obiektywy, których kąt widzenia jest zbliżony do sposobu, w jaki widzi ludzkie oko. Obiektywy te nie powodują również poważniejszych zniekształceń i spłaszczenia perspektywy, dzięki czemu zdjęcia zachowują bardziej naturalny wygląd. Standardowe obiektywy są używane zarówno przez profesjonalistów jak i amatorów rozpoczynających swoją przygodę z fotografią czy filmowaniem. Dzięki swojej charakterystyce obiektywy standardowe dają użytkownikowi ogromne możliwości i sporą uniwersalność - sprawdzą się zarówno w fotografii codziennej, reporterskiej jak i produktowej czy portretowej.
Krótki standard, długi standard - czym właściwie jest obiektyw standardowy?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W przypadku ustalania typów obiektywów granica jest niezwykle płynna. Różni fotografowie za standard przyjmowali różny zakres ogniskowych. Jednak w ogólnym rozumieniu przyjęło się, że obiektywy standardowe oscylują w okolicach ogniskowej 50 mm gdzie kąt widzenia obiektywu to około 45 stopni. Pozwala to na realistyczne przedstawienie rzeczywistości. Z czasem jednak rodzina obiektywów standardowych nieco poszerzyła swoje granice sięgając od ogniskowej 35 mm aż do ogniskowej 70 mm. Pierwszy z nich zaliczany jest przez niektórych fotografów do obiektywów szerokokątnych, inni z kolei nazywają go „krótkim standardem” lub też „szerokim standardem” zwracając uwagę na wszechstronność tej ogniskowej. W drugą stronę działa bardzo podobnie - dla niektórych fotografów obiektywy standardowe kończą się na 58 mm dla innych w okolicach 70 mm, co nazywane jest „długim standardem”.
Obiektyw 50 mm - niekwestionowany przedstawiciel obiektywów standardowych
Niezależnie od przyjętej nomenklatury pewne jest natomiast, że obiektyw 50 mm to bezsprzecznie obiektyw standardowy. Obiektywy 50 mm są szalenie popularne wśród użytkowników lustrzanek i aparatów bezlusterkowych. Dlaczego? Łączą one w sobie dużą uniwersalność, jasność z bardzo atrakcyjną ceną. Tak, obiektywy standardowe do lustrzanek nie są przesadnie skomplikowanymi konstrukcjami optycznymi,dzięki czemu potrafią kosztować naprawdę niewiele. Dla przykładu obiektyw Canon 50mm 1.8 STM, czy też Nikon AF-S 50mm 1.8G to wydatek zaledwie kilkuset złotych.
Jasny i tani obiektyw do lustrzanki - Canon 50mm 1.8, Nikon 50mm 1.8
Dla fotografów i filmowców bardzo ważnym parametrem obiektywu jest jego jasność. Obiektywy standardowe ze względu na swoją charakterystykę są relatywnie proste do zaprojektowania, przez co możliwe jest również uzyskanie dużej jasności przy zachowaniu ich niskiej ceny. Przykładowe obiektywy Nikon 50mm 1.8 i Canon 50 1.8 STM posiadają maksymalny otwór przysłony f/1.8. Tak duża jasność obiektywu, połączona z standardową ogniskową pozwala na robienie zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych, ale także uzyskiwanie niezwykle płytkiej głębi ostrości i pięknego bokehu przy portretach i zdjęciach produktowych. Dzięki takiemu połączeniu pięknie rozmażesz tło za modelem i nadasz baśniowy klimat Twoim zdjęciom.
Do czego wykorzystać obiektyw 50 mm
Słynne pięćdziesiątki lub 50tki, jak czasem się je nazywa, są najlepszym wyborem jeśli chodzi o obiektyw do portretu. Fotografia portretowa nie mogłaby istnieć bez ogniskowej 50 mm. Biorąc pod uwagę fakt, że obiektywy standardowe do lustrzanek są przy tym tanie i posiadają jasną ogniskową, świetnie wyeksponują modela na rozmytym tle. Jeśli zastanawiasz się, jak uzyskać efekt rozmazmytego tła i jak sprawić, żeby na Twoich zdjęciach pojawił się ładny bokeh, zainwestuj w obiektyw portretowy 50 mm do swojej lustrzanki. Takie obiektywy w podobnych cenach znajdziesz w ofercie obu największych producentów aparatów: Canon i Nikon. Portretówka do Nikona sprawi, że Twoje zdjęcia wykonywane lustrzanką będą lepsze od pierwszego naciśnięcia migawki, bez wkładania żadnego wysiłku poza tą jedną, małą inwestycją w sprzęt.
Obiektyw 50 mm 1.4 czy 1.8?
Wielu fotografów zastanawia się, czy warto zainwestować w obiektyw portretowy z przysłoną F1.4. Takie obiektywy standardowe do lustrzanek są sporo droższe od 50tek z przysłoną 1.8, ale każdy z nas marzy o tym, by mieć jak najjaśniejszy obiektyw. Przysłona 1.4 pozwoli jeszcze bardziej rozmyć tło, stworzyć ładniejszy bokeh oraz fotografować w jeszcze bardziej skąpym świetle. Obiektyw z przysłoną 1.4 będzie doskonałym wyborem dla profesjonalnych fotografów, np. do fotografii ślubnej. W przypadku fotografii amatorskiej i do celów hobbystycznych, wystarczającą inwestycją będzie obiektyw 50mm F1.8