Obiektywy do bezlusterkowców (FujiFilm, Tokina, Leica, Voigtlander)
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Do matryc: APS-C
II generacja uniwersalnego zoomu, który teraz oferuje jeszcze bardziej udoskonalony system AF czy krótszy dystans ostrzenia. Obiektyw wyróżnia się kompaktową i lekką konstrukcją, 11-listkową przysłoną o stałej jasności f/2.8, uszczelnioną konstrukcją czy zastosowaniem elementu o bardzo niskiej dyspersji ED i ultra precyzyjnego elementu soczewki asferycznej.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Do matryc: APS-C
Obiektyw zapewniający niezwykle uniwersalny zakres ogniskowych 16-80 mm, minimalny dystans ostrzenia 35 cm, stałą jasność f/4, 3 elementy asferyczne, powłoki Super EBC i uszczelnioną konstrukcję, która jest odporna na działanie mrozu. Mechanizm wewnętrznego ogniskowania i wydajny silnik AF gwarantują błyskawiczne, precyzyjne i ciche ustawianie ostrości. Wbudowana stabilizacja obrazu dodatkowo zwiększa swobodę fotografowania i filmowania.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Do matryc: APS-C
XF 50 mm f/2.0 R WR to wyjątkowo poręczny, lekki a przy tym jasny teleobiektyw stworzony dla aparatów bezlusterkowych FujiFilm X. Sprawdzi się zarówno w fotografii portretowej, ulicznej, jak i w reportażu, a dzięki uszczelnianej obudowie może być używany w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. 9-listkowa, kołowa przysłona zapewnia piękny, naturalnie wyglądający efekt bokeh.
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Do matryc: APS-C
Kompaktowy i lekki teleobiektyw, którego kąt widzenia odpowiada ogniskowej ok. 765 mm dla formatu pełnoklatkowego. Posiada wbudowaną stabilizację optyczną o wydajności 5,5 stopni, uszczelnioną konstrukcję i silnik liniowy AF. Może współpracować ze sprzedawanymi oddzielnie telekonwerterami.
Obiektyw z uniwersalnym zakresem ogniskowych 24-70 i stałą jasnością f/2.8, który doskonale współpracuje z wszystkimi aparatami z mocowaniem Leica L-Mount. Zaawansowane konstrukcja optyczna obejmująca 3 soczewki asferyczne i 9 soczewek wykonanych ze szkieł z anomalną częściową dyspersją gwarantuje niezwykle skuteczne ograniczenie aberracji. Całkowicie metalowy korpus i osłona, a także uszczelnienie konstrukcji sprawiają, że obiektyw ten poradzi sobie nawet w trudnym środowisku.
Stałoogniskowy obiektyw zaprojektowany z myślą o aparatach z matrycą APS-C systemu Leica T. Pozwala na pełne wykorzystanie potencjału aparatów Leica. Zastosowanie wewnętrznego ogniskowania sprawia, że obiektyw nie zmienia wymiarów podczas ostrzenia, pozytywnie wpływając na jego szczelność.
Bezkompromisowy obiektyw o ogniskowej 50 mm i przysłonie f/2.0 i wszechstronnym zastosowaniu. Oferuje to co najważniejsze w fotografii - niespotykaną rozdzielczość i kontrast w całym kadrze dla wszystkich wartości otworu względny, a także najwyższą jakość wykonania.
Tokina 85 mm f/1.8 FE to pierwszy model tego producenta z serii ATX-M dedykowany do pełnoklatkowych aparatów Sony z mocowaniem E. Ogniskowa 85 mm i światłosiła f/1.8 sprawiają, że to doskonałe narzędzie dla każdego portrecisty. Obiektyw powstał w zgodzie z licencją Sony, co sprawia, iż oferuje pełną kompatybilność z wszystkimi zaawansowanymi funkcjami aparatów tego producenta.
Super teleobiektyw typu zwierciadlanego o ogniskowej 300mm. Przeznaczony do aparatów wyposażonych w mocowanie standardu micro 4/3. Dzięki swojej budowie jest bardzo lekki i poręczny.
Szerokokątny zoom do aparatów z matrycą APS-C. Zapewnia kąty widzenia odpowiadające ogniskowym 17-27 mm dla formatu 35 mm. Kompaktowa i lekka budowa świetnie uzupełnia aparaty bezlusterkowe. Cichy system AF ST-M umożliwia wykorzystanie go także podczas filmowania.
Obiektyw stworzony z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach wyposażonych w bagnet Sony E. Szerokie kąty widzenia oraz duży otwór względny (F/2.0) czynią z Tokiny idealny wybór do fotografii krajobrazu, architektury i nocnego nieba. Wysoka jakość wykonania, wielowarstwowe powłoki soczewek to cechy charakterystyczne modelu FIRIN 20 mm dające poczucie obcowania z profesjonalnym instrumentem optycznym. Niniejsza wersja została wyposażona w szybki, cichy i precyzyjny system AF.
Manualny obiektyw stworzony z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach wyposażonych w bagnet Sony E. Szerokie kąty widzenia oraz duży otwór względny (F/2.0) czynią z Tokiny idealny wybór do fotografii krajobrazu, architektury i nocnego nieba. Wysoka jakość wykonania, wielowarstwowe powłoki soczewek to cechy charakterystyczne modelu FIRIN 20 mm dające poczucie obcowania z profesjonalnym instrumentem optycznym.
Stałoogniskowy obiektyw dla miłośników instrumentów optycznych o wyjątkowej mobilności. Kombinacja ogniskowej długości 40 mm z maksymalnym otworem względnym f/2.8 pozwoliła uzyskać ekstremalnie kompaktowe rozmiary przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu, typowej dla obiektywów Voigtlander. Niniejszy obiektyw to prawdziwy "must have" dla miłośników fotografii reportażowej i tzw. "streetu".
Heliar Classic to jasny teleobiektyw doskonale nadający się do fotografii portretowej, zarówno ciasnych kadrów, jak i zdjęć całej sylwetki wykonywanych z większej odległości. Wysoka jasność pozwala uzyskać płytką głębię ostrości dobrze izolującą fotografowaną sylwetkę od tła.
Obiektyw oferujący wyjątkowo szeroki kąt widzenia i bardzo małą ogniskową. Jest to sprzęt do zadań ekstremalnych; wyjątkowe pejzaże, fotografia wnętrz w bardzo małych pomieszczeniach - to wyzwania dla niego. Duża precyzja wykonania i wykorzystanie materiałów z najwyższej półki zapewniają najlepszą jakość obrazu i pełne zadowolenie fotografa.
Voigtlander Heliar 12 ASPH to szerokokątny obiektyw małoobrazkowy. Dzięki modyfikacji konstrukcji i zastosowaniu soczewek asferycznych, udało się utrzymać bardzo dobre właściwości optyczne jednocześnie zachowując niewielkie rozmiary.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.