Canon 50 mm f/1.2 L EF USM
Wyjątkowe rozmycie tła w standardowej ogniskowej
Seria L (Luxury) to elita zaawansowanych obiektywów Canon, zaprojektowana i zbudowana pod kątem potrzeb najbardziej wymagających zawodowców. Obiektywy wyróżniają się najwyższą spotykaną jakością optyki, wykonane są z materiałów odpornych na ścieranie, a wewnętrzne mechanizmy zrobiono z wytrzymałych metali. Są także odporne na złe warunki atmosferyczne i wstrząsy. Występują w kolorach jasno-szarym i czarnym, a na ich końcu umieszczona jest charakterystyczna, czerwona obwódka. W obiektywach tej serii stosowane są specjalne szkła fluorytowe, najlepiej redukujące współczynnik aberracji chromatycznej.
Przeznaczenie
Obiektyw 50 mm f/1.2 L EF USM to jeden z obiektywów marki Canon wyróżnijący się największym otworem względnym f/1,2. Dzięki takiemu rozwiązaniu pozwala fotografować w warunkach bardzo słabego oświetlenia a także uzyskać bardzo małą głębię ostrości. Jego zalety docenią zwłaszcza osoby zajmujące się fotografią portretową, zarówno studyjną jak i plenerową.
Cechy i korzyści
Wyjątkowa jasność f/1,2
EF 50 mm f/1.2 L USM posiada największy oferowany przez firmę Canon otwór względny, tzw. jasność. Duży otwór przysłony wpuszcza dużą ilość światła a więc pozwala na fotografowanie w warunkach bardzo słabego oświetlenia. Kolejną zaletą dużego otworu przysłony jest możliwość atrakcyjnie wyglądającego rozmycia tła oraz kontroli głębi ostrości. Dzięki tzw, "płytkiej głębi" możemy skupić wage widza na detalu rozmywając tło lub pozostawiając je jako mniej istotne.
Duży otwór względny poza rozmyciem tła pozwala na wpuszczenie dużej ilości światła co przydaje się przede wszystkim tam gdzie jest go mało, np. w fotografii koncertowej, ciemnych pomieszczeniach czy wtedy gdy chcemy zachować naturalny klimat scenerii bez używana lampy błyskowej.
Cichy i precyzyjny AF
Zastosowanie pierścieniowego silnika ultradźwiękowego USM we współpracy z procesorem gwarantują szybkie, ciche i bardzo precyzyjne ustawienie ostrości w trybie AF. Co więcej możliwe jest skorzystanie z ręcznego "doostrzenia" bez konieczności zmiany trybu na manualny.
Atrakcyjny efekt bokeh
Połączenie kołowej przysłony, zbudowanej z 8 listków z bardzo dużą jasnością f/1,2 tworzy atrakcyjnie wyglądający efekt bokeh. Jest on szczególnie efektowny jeśli w tle znajdą się jasne światła lub inne jasne obiekty.
Wysoka jakość optyczna
Konstrukcja optyczna obiektywu składa się z 8 soczewek umieszczonych w 6 grupach. Aby zachować jak najwyższą jakość obrazu bez zniekształceń zastosowano dużą soczewkę asferyczną. Eliminuje ona problem aberracji sferycznej zwiększając ostrość i szczegółowość obrazu.
Aby uniknąć wewnętrznych odblasków i zachowaniu wiernej kolorystyki, soczewki obiektywu zostały pokryte przeciwodblaskowym materiałem - powłokami Super Spectra.
Jakość wykonania klasy L
Obiektyw 50 mm f/1.2 L EF USM należy do najwyższej klasy obiektywów - Serii L (Luxury). Jest to elita profesjonalnych obiektywów Canon, zaprojektowana i zbudowana pod kątem potrzeb najbardziej wymagających zawodowców. Oprócz doskonałych parametrwów optycznych obiektywu tej serii wyróżnia solidna, uszcelniana obudowa pozwalająca na używanie obiektywu w warunkach niekorzystnych atmosferycznie (lekki deszcz, śnieg, pył).
Obiektyw EF 50 mm f/1.2L USM dostarczany jest w zestawie z okrągłą osłona przeciwsłoneczną i miękkim futerałem.
Materiały dodatkowe
Katalog obiektywów Canon
Tabela kompatybilnych akcesoriów
Oznaczenia stosowane na obiektywach Canon
Katalog obiektywów zoom
- Opis produktu na polskiej stronie producenta
- Opis produktu na azjatyckiej stronie producenta
- Opis produktu na europejskiej stronie producenta
- Strona poświęcona obiektywom klasy L
- Test obiektywu w serwisie Optyczne.pl
- Strona Canon Professional Network
- Interaktywna wyszukiwarka obiektywów - znajdź obiektyw dopasowany do Ciebie!
- Symulator obiektywów Canon EF - aplikacja mobilna pomagająca w wyborze
Obiektyw 50 mm f/1.2 L EF USM to jeden z obiektywów marki Canon wyróżnijący się największym otworem względnym f/1,2. Dzięki takiemu rozwiązaniu pozwala fotografować w warunkach bardzo słabego oświetlenia a także uzyskać bardzo małą głębię ostrości. Jego zalety docenią zwłaszcza osoby zajmujące się fotografią portretową, zarówno studyjną jak i plenerową.