atomos Ninja Ultra
Wyznacza nowe standardy
Ninja nie tylko zdobyła uznanie filmowców i innych kreatywnych profesjonalistów, ale także stale się rozwija, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Zupełnie nowa NINJA znajduje się na szczycie tego ekosystemu. Całkowicie nowy system operacyjny OS11 nie tylko ułatwia obsługę, ale także zapewnia przyjemny i profesjonalny wygląd. Wypróbowane i przetestowane akcesoria Atomos również pasują do sprawdzonej obudowy. Zaawansowane narzędzia monitorujące, takie jak ARRI False Color lub SegmentPro, doskonale integrują NINJA z indywidualnym workflow. Ponadto użytkownik otrzymuje bezpłatny dostęp do kodeka H.265. Wszystkie te pożądane narzędzia sprawiają, że NINJA jest bezkonkurencyjnym towarzyszem na planie filmowym lub "w terenie". W połączeniu z modułem Atomos Connect, możesz dać NINJA jeszcze więcej możliwości i zintegrować kamerę z Camera2Cloud workflow.
Wybierz swój workflow
Ninja Ultra można używać na dwa sposoby. W pojedynkę jest to najpotężniejsza platforma Ninja w historii. Po dodaniu przystępnej cenowo aplikacji Atomos Connect staje się ona bramą do niezwykle szybkich i wydajnych cloud workflows, takich jak przesyłanie obrazu z kamery do chmury i Atomos Edit. Możesz nawet edytować swój projekt w chmurze i publikować go w mediach społecznościowych w ciągu kilku minut od nakręcenia akcji. Wybierz Ninja Ultra, jeśli nie jesteś jeszcze gotowy na pracę w chmurze. A jeśli chcesz rozpocząć pracę z cloud workflows, Ninja Ultra i Connect to idealne połączenie.
Dostępne tylko z Atomos Connect
Connect zapewnia niezbędną łączność sieciową i SDI z Ninja Ultra i wprowadza do super wydajnych przepływów pracy w chmurze. Pasuje idealnie do tylnej części Ninja Ultra, umożliwiając podłączenie kamer SDI, konwersję z wejścia SDI na wyjście HDMI oraz korzystanie z WiFi 6E i 1GbE Ethernet. Jest wyposażony w bezprzewodową synchronizację AirGlu i obsługuje aplikację AtomRemote. Jest to najbardziej praktyczny i przystępny cenowo sposób na strumieniowanie, przesyłanie i edycję w chmurze.
ProRes RAW dla workflows z kamery do chmury
Nagrywaj pliki w pełnej jakości w formacie ProRes RAW do 4K 60p, jednocześnie rejestrując obraz HD 60p w formacie H.265. To najlepsze rozwiązanie z obu światów. Zwiększ swoją produktywność, przechowując ostateczną kopię w formacie ProRes RAW, gotową do pracy w postprodukcji, i użyj kopii H.265 do działań związanych z uploadem w chmurę.
Oryginalne nazwy plików z kamer przez SDI
Automatyczne dopasowywanie nazw plików, kodu czasowego i wyzwalania nagrywania z kamer ARRI, Canon i RED.
Do tej pory przesyłanie obrazu z kamery do chmury polegało na dopasowywaniu nazw plików do plików hero i proxy tworzonych przez AtomOS. Teraz, dzięki współpracy z ARRI, Canon i RED, pliki Atomos C2C są dopasowywane z powrotem do oryginalnych nazw plików w kamerze (OCF). Daje to połączony proces podczas dostosowywania plików proxy C2C lub SSD w edycji z plikami z kamery. Na kamerze lub w Atomos: wybór należy do Ciebie.
Publikowanie z chmury
Nagrywanie multimediów w wyższej jakości do natychmiastowego publikowania. Nowy tryb 4K camera to cloud umożliwia nagrywanie i przesyłanie znacznie wyższej jakości wideo H.265 z większą liczbą klatek na sekundę. Pliki H.265 są o połowę mniejsze niż pliki H.264. Są one wystarczająco małe dla camera to cloud workflows, ale więcej niż wystarczająco dobre do natychmiastowego wykorzystania w mediach społecznościowych, relacjach sportowych lub gromadzeniu wiadomości. To najszybszy sposób na udostępnienie materiałów wideo widzom (wymaga subskrypcji ACS). Jest to również bardzo przydatny tryb do nagrywania plików proxy w rozdzielczości do 4K 60p w celu dopasowania do oryginalnego pliku z kamery (OCF).
Doładuj swój internet
Dzięki mniejszym opóźnieniom, wyższej przepustowości i stabilniejszemu połączeniu, WiFi 6E usprawnia przepływ pracy wideo w chmurze. Wszystkie inne warianty Wi-Fi współdzielą te same dwa pasma częstotliwości radiowej: 2,4 GHz i 5 GHz, ale Wi-Fi 6E zajmuje również 6 GHz. Tylko urządzenia Wi-Fi 6E korzystają z tej częstotliwości, więc nie mają konkurencji ze strony starszych formatów Wi-Fi. Wi-Fi 6E jest mniej podatne na zakłócenia i działa na większym zasięgu. Biorąc wszystko pod uwagę, użytkownicy będą mieli co najmniej dwa razy większą przepustowość dostępną w danej odległości od nadajnika. Nowy format oferuje również niższe opóźnienia i może nawiązywać więcej jednoczesnych połączeń z routerami Wi-Fi 6E. Wi-Fi 6E jest wstecznie kompatybilne z poprzednimi wersjami Wi-Fi, ale jego rozszerzone możliwości będą dostępne tylko podczas łączenia się z innymi urządzeniami Wi-Fi 6E.
Nagrywanie time lapsów
Skonfiguruj nagrywanie poklatkowe i steruj nim za pomocą Ninja Ultra, całkowicie niezależnie od elementów sterujących kamery. Użyj ekranu Ninja Ultra do podglądu i jego ogromnej wymiennej pamięci masowej do dłuższych projektów.
RecordAssist
Ustaw czas rozpoczęcia nagrywania. Jest to idealne rozwiązanie do obsługi wcześniej zaplanowanych wydarzeń, gdy musisz być gdzie indziej. Jeśli masz kilka Ninja, możesz nawet nagrywać w wielu lokalizacjach jednocześnie. Jest to również bezpieczniejszy sposób na nagrywanie niebezpiecznych miejsc bez ryzyka dla ciebie i twoich kolegów. Wreszcie, jest to idealne rozwiązanie do fotografowania dzikiej przyrody. Chcesz uchwycić akcję nad brzegiem rzeki o zachodzie słońca? Po prostu wybierz czas i wróć później.
Wiele kodeków
Nowa linia Ninja zawiera następujące bezpłatne kodeki, dając więcej możliwości wyboru idealnego kodeka dla swoich projektów.
- Apple ProRes
- Apple ProRes RAW
- H.265
- DNx (QuickTime)
- DNx (MXF)* dostępny w 2023 r.
Kodek Apple ProRes jest wstępnie aktywowany do użycia po wyjęciu z pudełka, dzięki czemu można natychmiast rozpocząć nagrywanie.
Aby aktywować kodeki H.265 i DNx, odwiedź stronę my.atomos.com, aby zarejestrować swój produkt, a następnie postępuj zgodnie z prostymi instrukcjami online, aby bezpłatnie aktywować te kodeki za pomocą systemu tokenów aktywacyjnych. Aby aktywować kodek Apple ProRes RAW, należy przejść do portalu my.atomos.com. Aby uzyskać prawidłowy token aktywacyjny i uzyskać bezpłatny dostęp do kodeka, należy wykonać niewielki dodatkowy krok. Następnie wystarczy podłączyć kompatybilną kamerę RAW, aby zakończyć proces. Wystarczy zrobić to tylko raz, aby odblokować ten super elastyczny i unikalny kodek na zawsze.
NDI HD i 4K TX
Opcja płatna. Wymaga Atomos Connect. NDI to sposób na przesyłanie wideo przez zwykłe sieci (w tym Wi-Fi i mobilne) w wysokiej jakości, ale przy wyjątkowo niskim zapotrzebowaniu na przepustowość. Jest coraz częściej wykorzystywany w produkcji na żywo, a teraz Ninja Ultra może być częścią środowiska NDI. Opcja NDI TX zmienia Ninja Ultra z obsługą Connect w źródło NDI, widoczne dla wszystkich innych autoryzowanych urządzeń w sieci.
RemoteView
Wymaga Atomos Connect. Atomos RemoteView umożliwia bezprzewodowe udostępnianie obrazu z monitora Atomos innym monitorom Atomos, a także iPadom, komputerom Mac i telewizorom Apple TV. Możesz monitorować to, co dzieje się na planie filmowym i podglądać obraz z każdej podłączonej kamery z dowolnego miejsca na świecie. Zdalny podgląd nie wymaga drogiego sprzętu i wykorzystuje publiczny Internet, więc jest globalny. Technologia Atomos zapewnia brak opóźnień. Możesz odbierać do czterech kanałów RemoveView na jednym ekranie. Wszystko to można skonfigurować za pomocą prostego interfejsu internetowego. Atomos RemoteView wymaga Atomos Connect, ale nie wymaga dodatkowego sprzętu. Działa dzięki unikalnemu połączeniu AtomOS 11 i Atomos.
Cloud Studio, możesz dzielić się z osobą stojącą obok ciebie lub z kimś na drugim końcu świata.
Aby zapewnić całkowite bezpieczeństwo, możesz nagrać znak wodny na każdym zdalnym kanale wideo, więc nie ma ryzyka kopiowania. Możesz także oznaczyć swój materiał logo własnym lub klienta. Możesz także umieścić nazwę filmu, datę, typ kamery - dowolne informacje, które mogą być pomocne.
Atomos RemoteView wymaga Atomos Connect i subskrypcji Atomos Cloud Services. Używa Atomos Credits dla prostej usługi "pay as you go".
Ulepsz swoją kamerę
Ninja Ultra może przechwytywać sygnały wejściowe HDMI RAW do 8K przy 30 klatkach na sekundę i jednocześnie wysyłać standardowy sygnał wideo przez HDMI dla urządzeń, które nie obsługują formatów RAW. Dzięki wszechstronnemu 5,2-calowemu ekranowi dotykowemu SuperAtom IPS, który zapewnia wyraźny obraz i łatwy dostęp do funkcji AtomOS, Ninja Ultra ma nowy system operacyjny i interfejs użytkownika.
Wykadruj. Zrób zdjęcie. Przytnij. Dopracuj. Wyninjuj;)
Ninja Ultra zawiera kompleksowe narzędzia do monitorowania, które pomogą Ci uzyskać idealną kompozycję i ekspozycję w każdym ujęciu. Łatwe w użyciu, ale potężne narzędzia obejmują waveform, focus peaking, false color, kontrolę zoomu, kastomowe LUTy, i siatkę kompozycyjną. Nowe oprogramowanie Ninja Ultra AtomOS 11 jest łatwe do aktualizacji o nowe funkcje i wersje - a także wsparcie dla nowych kamer.
Dowolna kamera, dowolny format
Ninja Ultra równie dobrze współpracuje z mniejszymi kamerami w ramach minimalnej konfiguracji, jak i z pełnowymiarowymi zestawami kamerowymi w dużych produkcjach. Ninja Ultra jest wykonana z precyzyjnych materiałów, starannie wykonanych dla maksymalnej trwałości. Waży zaledwie 360 g, dzięki czemu można go wygodnie używać z kamerą ręczną. Ninja Ultra zawiera przeciwobrotowe ⅜ - 16 punktów mocowania na górze i na dole. Dostarczany jest z adapterem ¼ - 20 do łatwego montażu na standardowym sprzęcie szerokiej gamy producentów.
Podnieś poziom
Ninja Ultra została zbudowana z myślą o rozbudowie, z szeregiem portów dla potężnych akcesoriów Atomos. Atomos Connect zapewnia bezprzewodową łączność z chmurą i wiele więcej, a AtomX Cast zapewnia przełączanie wielu kamer podczas wydarzeń na żywo i przesyłania strumieniowego.
Połącz. Kontroluj. Konfiguruj. Twórz.
Aplikacja AtomRemote dla systemów iOS i macOS oferuje szereg elementów sterujących dla Ninja Ultra za pośrednictwem Atomos Connect. Pozwala ona konfigurować i kontrolować Ninja z odległości do 15 metrów za pośrednictwem Bluetooth LE podczas definiowania połączeń kamery, wybierania Gamma/EOTF i dostosowywania ustawień Gamut. AtomRemote może sterować odtwarzaniem, wybierać tryby monitorowania, stosować niestandardowe 3D LUT i wyświetlać narzędzia do analizy obrazu, w tym ekspozycję i ostrość. Sterowanie wyjściem obejmuje opcje 4K do HD, podgląd LUT i wyjście HDR.
Od dłuższego czasu poręczna i kompaktowa seria NINJA firmy Atomos wyznacza nowe standardy w produkcji wideo. Czy to jako monitor podglądowy z licznymi narzędziami analitycznymi, czy też jako profesjonalne rozwiązanie do nagrywania zewnętrznego. Ninja nie tylko zdobyła uznanie filmowców i innych kreatywnych profesjonalistów, ale także stale się rozwija, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Zupełnie nowa NINJA znajduje się na szczycie tego ekosystemu. Całkowicie nowy system operacyjny OS11 nie tylko ułatwia obsługę, ale także zapewnia przyjemny i profesjonalny wygląd. Wypróbowane i przetestowane akcesoria Atomos również pasują do sprawdzonej obudowy. Zaawansowane narzędzia monitorujące, takie jak ARRI False Color lub SegmentPro, doskonale integrują NINJA z indywidualnym przepływem pracy.