Aparaty cyfrowe: bezlusterkowce
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
Aparat cyfrowy Canon EOS R5
- Rozdzielczość [mpx]: 45
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.15
- Rozdzielczość [mpx]: 33
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
Aparat cyfrowy Nikon Z8 body
- Rozdzielczość [mpx]: 45
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.2
Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body
- Rozdzielczość [mpx]: 24,5
- Typ stabilizacji: 5-osiowa
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Typ matrycy: CMOS
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Rozdzielczość [mpx]: 12
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
Aparat cyfrowy Canon EOS R5 Mark II
- Rozdzielczość [mpx]: 45
- Typ stabilizacji: mechaniczna
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.2
Aparat cyfrowy Nikon Z6II body
- Rozdzielczość [mpx]: 24,5
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.2
Aparat cyfrowy Nikon Z6 II + FTZ II
Aparat cyfrowy Nikon Z6 II Movie Kit
- Rozdzielczość [mpx]: 24,2
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
- Rozdzielczość [mpx]: 24,2
- Typ stabilizacji: matrycowa
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.2
- Rozdzielczość [mpx]: 26
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Rozdzielczość [mpx]: 40,2
- Typ stabilizacji: 5-osiowa
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: jest
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
- Zoom optyczny: w zależności od obiektywu
Aparat cyfrowy Canon EOS R50
- Rozdzielczość [mpx]: 24,2
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Rozmiar ekranu [cale]: 0,39
Aparat cyfrowy Canon EOS R50 + RF-S 18-45 mm f/4.5-6.3 IS STM + torba CB-TS100 + karta 64GB
- Rozdzielczość [mpx]: 24
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Rozmiar ekranu [cale]: 3.0
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki aparat kupić? Sprawdź nasz poradnik!
Chcesz aparat, który robi ładne zdjęcia, ale wybór jest tak duży, że nie wiesz już co będzie lepsze? Lustrzanka czy bezlusterkowiec, a może kompakt? Pełna klatka czy APS-C? Dowiedz się, jakie parametry i funkcje musi mieć Twój model, żeby nie żałować zakupu!
Aparat do filmowania - który najlepszy?
Rozdzielczość, klatkaż, płaskie profile, próbkowanie... Nie każdy aparat nadaje się do filmowania. Chcesz wiedzieć, które polecamy i na co zwracać uwagę? Przeczytaj artykuł na blogu.
Przewodnik po pełnoklatkowych bezlusterkowcach Canona. Który pasuje do Ciebie?
Poznaj wszystkie dostępne modele i wybierz świadomie!
Bezlusterkowce – aparaty fotograficzne dla każdego
Bezlusterkowce to aparaty fotograficzne, które w porównaniu do lustrzanek pozbawione są wewnątrz obudowy mechanizmu lustra. Są to aparaty z wymienną optyką, umożliwiające dobranie obiektywu specjalnie do potrzeb fotografa. Wśród nich znajdują się zarówno modele adresowane do profesjonalistów, takie jak np. Sony A7 III, Nikon Z6 czy Canon EOS R, jak i amatorskie bezlusterkowce do 2000 złotych. Aparaty te oferują zaawansowane systemy AF, stabilizacje obrazu, szybkie tryby seryjne czy rozbudowane funkcje filmowe. Lepiej radzą sobie także w słabym oświetleniu. Wśród nich znajdują się aparaty pełnoklatkowe, z matrycą APS-C i Micro 4/3. To trzy najpopularniejsze typy dostępne w sprzedaży.
Lustrzanka czy bezlusterkowiec? Czym różnią się te aparaty fotograficzne?
Bezlusterkowce (aparaty z wymienną optyką) w przeciwieństwie do lustrzanek nie wykorzystują w swojej konstrukcji lustra, co pozwoliło na zmniejszenie ich gabarytów. Ponadto umożliwia to zastosowanie systemów AF, pokrywających niemal całą powierzchnię kadru czy wizjerów elektronicznych. (Aparaty bezlusterkowe nie posiadają wizjera optycznego). Szybki Autofokus to cecha, którą aparaty bezlusterkowe dominują nad innymi modelami. Posiadają też więcej nowoczesnych funkcji, takich jak wi-fi. Robią więcej klatek na sekundę w trybie seryjnym z uwagi migawkę elektroniczną (w przeciwieństwie do lustrzanek, które posiadają migawkę mechaniczną). Większy bufor i szybszy procesor pomagają szybciej zapisywać zdjęcia na karcie pamięci, bez zacinania się aparatu. Lustrzanki natomiast przodują jeśli chodzi o energooszczędne działanie baterii.
Te aparaty fotograficznie niekoniecznie jednak są lepsze od lustrzanek - są to po prostu alternatywne rozwiązania. Dowodem tego jest fakt, że np. bezlusterkowiec Canona oferuje adapter, pozwalający na fotografowanie obiektywami stworzonymi do lustrzanek. Podobne możliwości daje aparat bezlusterkowy Nikon Z6 czy Z7. Obydwa omawiane typy urządzeń to aparaty z wymienną optyką, a to właśnie możliwość stosowania różnych obiektywów dobranych do okoliczności fotografowanej sceny daje nam największą przewagę w porównaniu do innych aparatów kompaktowych czy smartfonów. Największą poprawę jakości zdjęć obserwujemy w zależności od obiektywu, a nie korpusu aparatu.
Podsumowując, pytanie lustrzanka czy bezlusterkowiec (aparat bezlusterkowy) nie ma racji bytu. Są to równorzędne dwa typy aparatów fotograficznych a wybór konkretnego rozwiązania zależy od preferencji fotografa, jego przyzwyczajeń oraz oczekiwań względem sprzętu do robienia zdjęć i filmów. Temat lustrzanka czy bezlusterkowiec wielokrotnie poruszany był na naszym blogu , gdzie rozwijane jest to niezwykle ciekawe zagadnienie, prezentujące temat z różnych stron. Zachęcamy do lektury.
Bezlusterkowce pełna klatka w kompaktowych korpusach
Usunięcie lustra z profesjonalnych aparatów fotograficznych pozwoliło na zmniejszenie ich gabarytów. To z kolei umożliwiło zastosowanie matryc pełnoklatkowych w kompaktowych body, które dotychczas były zarezerwowane dla dużych aparatów. Przykładami poręcznych pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych są Nikon Z6 II, Sony A7 III czy Canon EOS R. Duża matryca pozwala uzyskać lepszą jakość obrazu czy zmniejszyć szumy przy stosowaniu wysokich czułości ISO. Dlatego właśnie profesjonalni fotografowie wybierają bezlusterkowce z pełną klatką. Nie należy się martwić o stabilizację obrazu. Nawet duża matryca po pozbyciu się mechanizmu lustra i wprowadzeniu wydajnych procesorów jest może być wydajnie stabilizowana, co umożliwi wygodne fotografowanie w warunkach o słabym oświetleniu.
Aparaty fotograficzne z wymiennymi obiektywami
Bezlusterkowce to aparaty z wymienną optyką wykorzystujące nie tylko matrycę pełnoklatkową, ale także matryce APS-C czy Micro 4/3. Przykładowo aparat bezlusterkowy Nikon Z6 jest także dostępny w zbliżonej wersji z matrycą APS-C - mowa o Nikon Z50. Olympus OMD EM10 Mark II wykorzystuje matrycę Micro 4/3, której zastosowanie pozwala ograniczyć cenę aparatu, a jednocześnie zachować wciąż wysoką jakość obrazu. FujiFilm XT3 oferuje matrycę APS-C. Format ten jest stosowany także w lustrzankach. Aparaty FujiFilm dostępne są także jako bezlusterkowce średnioformatowe w systemie GFX. Tanie bezlusterkowce do 2000 zł to głównie modele micro 4/3 marki Olympus PEN.
Filmowanie bezlusterkowcem - nie tylko dla fotografów
Bezlusterkowce pozwalają na stosowanie zaawansowanych funkcji wideo. Dzięki temu stały się wyborem także profesjonalnych filmowców. Aparaty Nikon i Sony Alfa umożliwiają nagrywanie w 4K. Sony A7 III stał się najpopularniejszym wyborem profesjonalnych fotografów ślubnych, którzy oprócz zdjęć realizują także nagrania wideo. Sklep internetowy cyfrowe.pl oferuje więc nie tylko aparaty z wymienną optyką, ale również akcesoria filmowe do bezlusterkowców, które pozwalają uwolnić ich cały potencjał. Najlepsze aparaty do filmowania i zdjęć dostępne są w przystępnych cenach dla każdego, w różnych przedziałach cenowych. Począwszy od tanich bezlustrkowców do 2000 zł aż po profesjonalne aparaty pełnoklatkowe, których cena wynosi kilkadziesiąt tysięcy złotych.