Monitory podglądowe
Wyprzedaż
Atomos Monitor SHINOBI HDMI [ATOMSHBH01]
- Rozdzielczość natywna: 1920x1080
Wybierz się w dowolne miejsce i zobacz dokładnie wszystko, co chcesz dzięki Atomos Shinobi. Ten wysokiej rozdzielczości 1000 nitowy monitor HDMI o przekątnej 5’’ jest idealnym rozwiązaniem dla vlogerów, filmowców i fotografów. Wykonaj precyzyjne ujęcia dzięki zastosowaniu zaawansowanych histogramów i wykresów. Shinobi to doskonały towarzysz podczas pracy nad profesjonalnymi materiałami.
Promocja
Wyprzedaż
Atomos 5" Accessory Kit [ATOMACCKT2]
Zestaw akcesoriów do monitorów podglądowych Atomos Ninja V, Shinobi lub Shinobi SDI. Obejmuje 2 baterie z serii L NP-F750, szybką ładowarkę, zasilacz DC, osłonę przeciwsłoneczną, osłonę ekranu i futerał.
Promocja
Wyprzedaż
Lilliput Q24 23.6" 12G-SDI/HDMI (V-mount)
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 23,6
- Rozdzielczość natywna: 3840 x 2160
Profesjonalny monitor podglądowy o przekątnej ekranu 17,3'' i rozdzielczości natywnej 3840 x 2160 oraz proporcjach obrazu 16:9. Obsługa HDR i 3D-LUT gwarantuje doskonałą reprodukcję obrazu. Urządzenie zapewnia dostęp do zaawansowanych funkcji monitorowania wideo.
- Typ wyświetlacza: LCD
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5.2
- Rozdzielczość natywna: 1920x 1080
Monitor Atomos Shinobi II 5,2" HDMI HDR pozwoli ci lepiej monitorować obraz z aparatu. Shinobi II został zaprojektowany z myślą o vlogerach, fotografach i twórcach treści z licznymi ulepszeniami w stosunku do oryginalnego Shinobi, w tym jeszcze smuklejszą i lżejszą obudową, o 50% jaśniejszym wyświetlaczem o jasności 1500 cd/m², sterowaniem kamerą USB-C dla Canon/Panasonic/Sony/Z CAM ze wskaźnikami stanu, nowym interfejsem AtomOS 11, wejściem/wyjściem zasilania USB-C PD, blokującym adapterem HDMI i USB-C, zaktualizowanymi narzędziami obrazu i bardzo niskim zużyciem baterii, dzięki czemu monitor może pracować przez cały dzień na jednym akumulatorze.
- Typ wyświetlacza: IPS
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 7
- Rozdzielczość natywna: 1920x1200
- Skalowanie: do 4K
Monitor podglądowy o przekątnej ekranu 7'' z matrycą IPS i o jasności 2200 nitów. Zapewnia szereg zaawansowanych funkcji wideo i panel dotykowy z prostym oraz intuicyjnym interfejsem. Oferuje natywną rozdzielczość 1920x1200 obsługując przy tym wideo 4K (konwersja w dół).
- Typ wyświetlacza: IPS
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 6
- Rozdzielczość natywna: 1920x1080
- Skalowanie: 4K
Wersja V4 monitora podglądowego F5 PRO cechuje się zwiększoną przekątną ekranu do 6'' i rozdzielczością natywną do 1920x1080 pikseli i bezstratnym skalowaniem 4K. Oferuje także jeszcze bardziej rozbudowane funkcje wideo. Urządzenie obsługuje tablice 3D LUT.
- Typ wyświetlacza: LCD
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5.2
- Rozdzielczość natywna: 1920x 1080
Dzięki zaktualizowanemu systemowi operacyjnemu, monitorowaniu HDR i możliwości nagrywania w formacie RAW, Atomos Ninja 5.2" 4K HDMI Recording Monitor to 5,2-calowy monitor i rejestrator idealny do użycia na następnym planie filmowym. Monitor ten obsługuje materiał DCI 4K HDMI i może nawet nagrywać ProRes RAW do 6K z kompatybilnymi kamerami. Ninja zachowuje ten sam współczynnik kształtu, co jego poprzednicy, dzięki czemu jest kompatybilny z większością akcesoriów do monitorów Atomos, co ułatwia integrację z istniejącym sprzętem.
- Typ wyświetlacza: IPS
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 7
- Rozdzielczość natywna: 1920x1200
Monitor podglądowy, który idealnie sprawdzi się podczas rejestrowania materiałów na zewnątrz w słoneczny dzień. Charakteryzuje się jasnością 2200 nitów, co sprawia, że jest 5-krotnie jaśniejszy od tradycyjnych modeli. Dodatkowo zapewnia dużą rozdzielczość i zagęszczenie pikseli. Monitor idealnie uzupełnia gimbale czy steadicamy. To świetna alternatywa dla monitorów reżyserskich, pozwalająca zrezygnować z osłon przeciwsłonecznych ograniczających pole i kąty widzenia.
- Typ wyświetlacza: LCD
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5
- Rozdzielczość natywna: 1920x1080
Podstawowy monitor podglądowy, którego najważniejszą częścią jest 5-calowa matryca o natywnej rozdzielczości Full HD (1920x1080 pikseli), kontraście 1000:1 i jasności 400 cd/m². Urządzenie charakteryzuje się szeregiem funkcji, takich jak: złącza HDMI kompatybilne ze standardem UHD 4K, wykorzystanie adapterów baterii Sony F-970, Canon LP-E6, Sony QM91D i Panasonic DU21, a także możliwość zamocowania ekranu na złączu gorącej stopki. Dodatkowo urządzenie posiada wiele trybów pracy, które ułatwiają kontrolę rejestrowanego materiału.
- Typ wyświetlacza: IPS
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5.2
- Rozdzielczość natywna: 1920x1080
Urządzenie typu all-in-one, które umożliwia łatwe przesyłanie strumieniowe. Działa w oparciu o AtomOS Lite i wykorzystuje 5-calowy wyświetlacz SuperAtom IPS o jasności 1000 nitów. Oferuje łączność Wi-Fi 5, USB-C i Ethernet (przez adapter USB-C) oraz gniazdo audio 3,5 mm. Pozwala na tworzenie lokalnych kopii zapasowych streamów H.264 na kartach SD.
Moduł poszerzający funkcjonalność monitora Ninja V o SDI. Pozwala na podgląd i nagrywanie z dowolnego urządzenia SDI w jakości do 4K 60p.
Promocja
Atomos Ninja Ultra [ATOMNJAU01]
- Typ wyświetlacza: LCD
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5.2
- Rozdzielczość natywna: FHD
Od dłuższego czasu poręczna i kompaktowa seria NINJA firmy Atomos wyznacza nowe standardy w produkcji wideo. Czy to jako monitor podglądowy z licznymi narzędziami analitycznymi, czy też jako profesjonalne rozwiązanie do nagrywania zewnętrznego. Ninja nie tylko zdobyła uznanie filmowców i innych kreatywnych profesjonalistów, ale także stale się rozwija, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Zupełnie nowa NINJA znajduje się na szczycie tego ekosystemu. Całkowicie nowy system operacyjny OS11 nie tylko ułatwia obsługę, ale także zapewnia przyjemny i profesjonalny wygląd. Wypróbowane i przetestowane akcesoria Atomos również pasują do sprawdzonej obudowy. Zaawansowane narzędzia monitorujące, takie jak ARRI False Color lub SegmentPro, doskonale integrują NINJA z indywidualnym przepływem pracy.
- Typ wyświetlacza: SuperAtom IPS (dotykowy)
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 7
- Rozdzielczość natywna: 1920 x 1200
Kolejna generacja monitora podglądowego Shogun jest teraz napędzana systemem operacyjnym AtomOS 11, który oferuje unikatowe funkcje monitorowania. Urządzenie ma ekran o przekątnej 7'' i jasności 2000 nitów. Zapewnia wejście/wyjście 12G-SDI, wejście/wyjście HDMI i łączność bezprzewodową Wi-Fi 6, która daje dostęp do niezastąpionych funkcji w chmurze. Wersja Ultra pozwala na rejestrowanie w formacie ProRes RAW do 8K 30P, 6K 60P i 4K 120P z pełną elastycznością wyboru kodeków pomiędzy ProRes RAW, ProRes, DNxHD i H.265 (HEVC).
- Typ wyświetlacza: IPS
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5,5
- Rozdzielczość natywna: 1920x1080
Feelworld Monitor Podglądowy F5 PROX 5.5 cal 1600nit High Bright z ekranem wykonanym w technologii IPS o przekątnej 5,5'' i natywnej rozdzielczości 1920x1080 pikseli, który dzięki jasności 1600 nitów świetnie sprawdzi się w terenie. Obsługuje 4K HDMI i oferuje zaawansowane funkcje monitorowania materiału, takie jak np. 3D LUT, zamrażanie obrazu i wiele więcej. Ekran dotykowy ułatwia sterowanie urządzeniem.
- Typ wyświetlacza: IPS
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 7
- Rozdzielczość natywna: 1920 x 1200
Ultra jasny monitor podglądowy o rozdzielczości 1920x1200 pikseli z panelem IPS. Posiada tylne gniazdo baterii zgodne z akumulatorami Sony z serii L (sprzedawane oddzielnie). Posiada wejścia i wyjścia HDMI oraz SDI i obsługuje LUT 3D. Jego jasność wynosi 2200 cd/m2 a kontrast 1200:1.
- Wymiary wyświetlacza [cale]: 5,5
- Rozdzielczość natywna: 1920x1080
- Skalowanie: tak
Monitor podglądowy o przekątnej obrazu 5,5'' i jasności 2200 nitów. Posiada rozbudowane, udoskonalone profesjonalne funkcje monitorowania obrazu. Umożliwia sterowanie przewodowe lub bezprzewodowe różnymi zewnętrznymi kamerami oraz urządzeniami (kompatybilność jest uzależniona od konkretnych modeli).
Uchwyt umożliwiający mocowanie monitorów podglądowych i innych akcesoriów do stabilizatorów DJI, Moza i Zhiyun. Maksymalny udźwig tego akcesorium wynosi 1 kg. Posiada 3 gwinty 1/4'' pozwalająca ne mocowanie dodatkowego osprzętu. Umożliwia regulację pozycji w zakresie 360°C.
Atomos AtomX Power Kit 2 [ATOMXPWKT2] to zestaw dedykowany do rekorderów Atomos (Shogun 7, Shinobi HDMI, Shinobi SDI, Ninja V, Shogun Flame, Ninja Flame, Shogun Inferno, Ninja Inferno oraz innych). Atomos POWER KIT to zestaw w skład którego wchodzi ładowarka oraz 2 akumulatory NP-F750 o pojemności 5200mAh. Zestaw umożliwia szybkie ładowanie jednej baterii na raz, a wbudowane lampki sygnalizacyjne wyświetlają stan naładowania.
System bezprzewodowej łączności do monitorów Atomos Ninja V/V+ działający w oparciu o Wi-Fi 6, Bluetooth, Gigabit Ethernet itp. Zwiększa płynność pracy, umożliwia transmitowanie na żywo, przesyłanie materiałów do chmury czy zdalną pracę ekipie filmowej. Obługuje także wejście 12G SDI i HDMI.
Ninja Phone Video Co-Processor od Atomos to 10-bitowy koprocesor wideo dla smartfonów i tabletów, który umożliwia nagrywanie z profesjonalnych kamer przez HDMI. Zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu iPhone'a 15 Pro, 15 Pro Max i ich wyświetlaczy OLED, Ninja Phone umożliwia kodowanie sygnału HDMI do ProRes lub H.265. Zakodowane wideo jest wysyłane przez wyjście USB-C do wejścia USB-C iPhone'a, gdzie procesor A17 SoC dekoduje sygnał i wyświetla go na ekranie iPhone'a, który ma współczynnik kontrastu 2 000 000:1 i obsługuje Dolby Vision, HDR10 i HLG.
Najczęściej kupowane
Osoby zajmujące się kręceniem filmów na pewnym etapie swojego rozwoju najczęściej wyposażają się w ekran poglądowy. Ekrany poglądowe są znacznie większe od tych, które oferują aparaty i kamery, pozwala to na większą kontrolę nad obrazem, a także dźwiękiem. Dzięki temu można również szybko skorygować nawet drobne błędy, które nie byłby widoczne na mniejszym ekranie. To istotny element, zwłaszcza podczas zleceń komercyjnych, kiedy nie ma miejsca na błędy. To właśnie dlatego monitory poglądowe są tak cenione przez profesjonalistów.
Monitor poglądowy jest niezwykle pomocnym i przydatnym urządzeniem, które pozwala na podgląd nagrywanych scen na większym ekranie przy dobrej rozdzielczości. Wpływa to zarównano na pracę operatora, który zyskuję większą kontrolę nad kadrem, ale i pracę całego zespołu na planie, który nie musi robić dubli przez jakiś drobny błąd. Używając odpowiednich narzędzi praca może stać się znacznie wydajniejsza.
Częstą obawą przed zakupem monitora poglądowego jest jego kompatybilność z innymi urządzeniami i akcesoriami. Jednak nie ma się czego obawiać. Użycie monitora poglądowego nie wyklucza bowiem jednoczesnego użycia monitorów reżyserskich, gimbali, steadicamów, czy też oświetlenia filmowego. Urządzenia te zostały tak zaprojektowane by dawały użytkownikowi jak najwięcej swobody. Co ciekawe niektóre monitory poglądowe do aparatu i kamery pozwalają nawet na zasilanie pomocnicze naszego sprzętu zwiększając tym samym jego możliwości.
Wybór idealnego monitora poglądowego do kamery, czy aparatu, jest kwestią bardzo indywidualną. Wybierając odpowiedni model warto przede wszystkim wybrać taki, który odpowiada warunkom w jakich będzie pracować. Inne modele lepiej sprawdzą się podczas pracy w studiu, a inne podczas kręcenia reportaży w terenie.
Warto zerknąć na rozmiar wyświetlacza - zazwyczaj większy zapewnia większy komfort pracy, jednak zazwyczaj wiąże się to z większym ciężarem. Dlatego też w niektórych sytuacjach lepszym wyborem może być mniejszy, a lżejszy monitor. Waga jest bardzo ważnym elementem i jeśli pracujemy z kamerą przez wiele godzin to powinniśmy szukać kompromisu na tym polu.
Bardzo ważna jest również rozdzielczość ekranu, jego typ i reprodukcja koloru jaką oferuje. Newralgiczna może okazać się również jasność ekranu, która może okazać się kluczowa podczas pracy w bardzo słoneczne dni. Jasność określana jest w NIT-ach, a im wyższa ich wartość, tym monitor jest jaśniejszy. Kluczową wręcz kwestią będzie również sposób podłączenia, najpopularniejsze jest oczywiście złącze HDMI, które zapewnia kompatybilność z wieloma urządzeniami.
Poszukując monitora poglądowego dobrze jest również znać jego dodatkowe funkcje. Współczesne monitory poglądowe do kamer i aparatów posiadają masę narzędzi ekranowych, które da się swobodnie konfigurować i personalizować. Dzięki temu urządzeniu można na przykład włączyć podgląd histogramu i ścieżki audio. Daje również podgląd ekspozycji. Szczególnie przyjazne użytkownikom mogą okazać się modele z dotykowym ekranem, które znacząco zwiększają komfort i szybkość użytkowania. Dzięki temu można między innymi szybko powiększyć wybrany element sceny, lub też włączyć i wyłączyć jakiś element layoutu.
Część urządzeń może również zaoferować funkcje znane z zaawansowanych kamer i aparatów takie jak choćby Focus Peaking, który poprzez wyróżnienie kolorem konturów wyostrzonego elementu obrazu informuje operatora o tym gdzie dokładnie znajduje się ostrość. Popularna Zebra z kolei ostrzega o możliwych prześwietleniach w konkretnych obszarach kadru. Ciekawą opcją jest także False Color (fałszywe kolory) - jest to graficzna interpretacja naświetlenia elementów w ramach kadru. Mówiąc inaczej elementy poprawnie naświetlone są wyświetlane na zielono, prześwietlone na czerwono, a niedoświetlone na niebiesko. Dzięki opcji 3D LUT osoby filmujące w płaskich profilach takich jak C-Log, czy S-Log mogą symulować gotową korekcję kolorystyczną już na etapie podglądu. To pozwala nagrać materiał dokładnie w taki sposób, by po nałożeniu LUT’a w postprodukcji wyglądał on idealnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nagrać bardzo klimatyczne ujęcia, a postprodukcję ograniczyć wyłącznie do niezbędnego minimum.
Na rynku jest wielu producentów, którzy oferują tego typu urządzenia, jednak wśród nich można wyróżnić zdecydowanie trzy marki: Liliput, Atomos, Feelworld. Użytkownicy szczególnie chwalą te produkty ze względu na ich wysoką jakość, użyteczność i atrakcyjną cenę. Szczególną uwagę warto zwrócić na produkty Feelword i Liliput, które oferują zarówno produkty zróżnicowane cenowo dla profesjonalistów, jak i amatorów.
Wiele wygodniejsza praca podczas filmowania
Monitor poglądowy jest niezwykle pomocnym i przydatnym urządzeniem, które pozwala na podgląd nagrywanych scen na większym ekranie przy dobrej rozdzielczości. Wpływa to zarównano na pracę operatora, który zyskuję większą kontrolę nad kadrem, ale i pracę całego zespołu na planie, który nie musi robić dubli przez jakiś drobny błąd. Używając odpowiednich narzędzi praca może stać się znacznie wydajniejsza.
Czy można używać monitora poglądowego z innymi akcesoriami?
Częstą obawą przed zakupem monitora poglądowego jest jego kompatybilność z innymi urządzeniami i akcesoriami. Jednak nie ma się czego obawiać. Użycie monitora poglądowego nie wyklucza bowiem jednoczesnego użycia monitorów reżyserskich, gimbali, steadicamów, czy też oświetlenia filmowego. Urządzenia te zostały tak zaprojektowane by dawały użytkownikowi jak najwięcej swobody. Co ciekawe niektóre monitory poglądowe do aparatu i kamery pozwalają nawet na zasilanie pomocnicze naszego sprzętu zwiększając tym samym jego możliwości.
Który monitor poglądowy jest najlepszy?
Wybór idealnego monitora poglądowego do kamery, czy aparatu, jest kwestią bardzo indywidualną. Wybierając odpowiedni model warto przede wszystkim wybrać taki, który odpowiada warunkom w jakich będzie pracować. Inne modele lepiej sprawdzą się podczas pracy w studiu, a inne podczas kręcenia reportaży w terenie.
Na co należy zwrócić uwagę wybierając monitor poglądowy?
Warto zerknąć na rozmiar wyświetlacza - zazwyczaj większy zapewnia większy komfort pracy, jednak zazwyczaj wiąże się to z większym ciężarem. Dlatego też w niektórych sytuacjach lepszym wyborem może być mniejszy, a lżejszy monitor. Waga jest bardzo ważnym elementem i jeśli pracujemy z kamerą przez wiele godzin to powinniśmy szukać kompromisu na tym polu.
Bardzo ważna jest również rozdzielczość ekranu, jego typ i reprodukcja koloru jaką oferuje. Newralgiczna może okazać się również jasność ekranu, która może okazać się kluczowa podczas pracy w bardzo słoneczne dni. Jasność określana jest w NIT-ach, a im wyższa ich wartość, tym monitor jest jaśniejszy. Kluczową wręcz kwestią będzie również sposób podłączenia, najpopularniejsze jest oczywiście złącze HDMI, które zapewnia kompatybilność z wieloma urządzeniami.
Dodatkowe funkcje monitorów poglądowych, które warto znać
Poszukując monitora poglądowego dobrze jest również znać jego dodatkowe funkcje. Współczesne monitory poglądowe do kamer i aparatów posiadają masę narzędzi ekranowych, które da się swobodnie konfigurować i personalizować. Dzięki temu urządzeniu można na przykład włączyć podgląd histogramu i ścieżki audio. Daje również podgląd ekspozycji. Szczególnie przyjazne użytkownikom mogą okazać się modele z dotykowym ekranem, które znacząco zwiększają komfort i szybkość użytkowania. Dzięki temu można między innymi szybko powiększyć wybrany element sceny, lub też włączyć i wyłączyć jakiś element layoutu.
Rozbudowane możliwości monitorów poglądowych
Część urządzeń może również zaoferować funkcje znane z zaawansowanych kamer i aparatów takie jak choćby Focus Peaking, który poprzez wyróżnienie kolorem konturów wyostrzonego elementu obrazu informuje operatora o tym gdzie dokładnie znajduje się ostrość. Popularna Zebra z kolei ostrzega o możliwych prześwietleniach w konkretnych obszarach kadru. Ciekawą opcją jest także False Color (fałszywe kolory) - jest to graficzna interpretacja naświetlenia elementów w ramach kadru. Mówiąc inaczej elementy poprawnie naświetlone są wyświetlane na zielono, prześwietlone na czerwono, a niedoświetlone na niebiesko. Dzięki opcji 3D LUT osoby filmujące w płaskich profilach takich jak C-Log, czy S-Log mogą symulować gotową korekcję kolorystyczną już na etapie podglądu. To pozwala nagrać materiał dokładnie w taki sposób, by po nałożeniu LUT’a w postprodukcji wyglądał on idealnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nagrać bardzo klimatyczne ujęcia, a postprodukcję ograniczyć wyłącznie do niezbędnego minimum.
Liliput, Atomos Feelworld - jakiej firmy monitor poglądowy powinienem kupić?
Na rynku jest wielu producentów, którzy oferują tego typu urządzenia, jednak wśród nich można wyróżnić zdecydowanie trzy marki: Liliput, Atomos, Feelworld. Użytkownicy szczególnie chwalą te produkty ze względu na ich wysoką jakość, użyteczność i atrakcyjną cenę. Szczególną uwagę warto zwrócić na produkty Feelword i Liliput, które oferują zarówno produkty zróżnicowane cenowo dla profesjonalistów, jak i amatorów.