Liczba produktów: 0
Nie znaleziono ofert spełniających zadane kryteria.
Usuń wybór z niektórych filtrów lub wyłącz wszystkie.
Osoby zajmujące się kręceniem filmów na pewnym etapie swojego rozwoju najczęściej wyposażają się w ekran poglądowy. Ekrany poglądowe są znacznie większe od tych, które oferują aparaty i kamery, pozwala to na większą kontrolę nad obrazem, a także dźwiękiem. Dzięki temu można również szybko skorygować nawet drobne błędy, które nie byłby widoczne na mniejszym ekranie. To istotny element, zwłaszcza podczas zleceń komercyjnych, kiedy nie ma miejsca na błędy. To właśnie dlatego monitory poglądowe są tak cenione przez profesjonalistów.

Wiele wygodniejsza praca podczas filmowania


Monitor poglądowy jest niezwykle pomocnym i przydatnym urządzeniem, które pozwala na podgląd nagrywanych scen na większym ekranie przy dobrej rozdzielczości. Wpływa to zarównano na pracę operatora, który zyskuję większą kontrolę nad kadrem, ale i pracę całego zespołu na planie, który nie musi robić dubli przez jakiś drobny błąd. Używając odpowiednich narzędzi praca może stać się znacznie wydajniejsza.

Czy można używać monitora poglądowego z innymi akcesoriami?


Częstą obawą przed zakupem monitora poglądowego jest jego kompatybilność z innymi urządzeniami i akcesoriami. Jednak nie ma się czego obawiać. Użycie monitora poglądowego nie wyklucza bowiem jednoczesnego użycia monitorów reżyserskich, gimbali, steadicamów, czy też oświetlenia filmowego. Urządzenia te zostały tak zaprojektowane by dawały użytkownikowi jak najwięcej swobody. Co ciekawe niektóre monitory poglądowe do aparatu i kamery pozwalają nawet na zasilanie pomocnicze naszego sprzętu zwiększając tym samym jego możliwości.

Który monitor poglądowy jest najlepszy?


Wybór idealnego monitora poglądowego do kamery, czy aparatu, jest kwestią bardzo indywidualną. Wybierając odpowiedni model warto przede wszystkim wybrać taki, który odpowiada warunkom w jakich będzie pracować. Inne modele lepiej sprawdzą się podczas pracy w studiu, a inne podczas kręcenia reportaży w terenie.

Na co należy zwrócić uwagę wybierając monitor poglądowy?


Warto zerknąć na rozmiar wyświetlacza - zazwyczaj większy zapewnia większy komfort pracy, jednak zazwyczaj wiąże się to z większym ciężarem. Dlatego też w niektórych sytuacjach lepszym wyborem może być mniejszy, a lżejszy monitor. Waga jest bardzo ważnym elementem i jeśli pracujemy z kamerą przez wiele godzin to powinniśmy szukać kompromisu na tym polu.

Bardzo ważna jest również rozdzielczość ekranu, jego typ i reprodukcja koloru jaką oferuje. Newralgiczna może okazać się również jasność ekranu, która może okazać się kluczowa podczas pracy w bardzo słoneczne dni. Jasność określana jest w NIT-ach, a im wyższa ich wartość, tym monitor jest jaśniejszy. Kluczową wręcz kwestią będzie również sposób podłączenia, najpopularniejsze jest oczywiście złącze HDMI, które zapewnia kompatybilność z wieloma urządzeniami.

Dodatkowe funkcje monitorów poglądowych, które warto znać


Poszukując monitora poglądowego dobrze jest również znać jego dodatkowe funkcje. Współczesne monitory poglądowe do kamer i aparatów posiadają masę narzędzi ekranowych, które da się swobodnie konfigurować i personalizować. Dzięki temu urządzeniu można na przykład włączyć podgląd histogramu i ścieżki audio. Daje również podgląd ekspozycji. Szczególnie przyjazne użytkownikom mogą okazać się modele z dotykowym ekranem, które znacząco zwiększają komfort i szybkość użytkowania. Dzięki temu można między innymi szybko powiększyć wybrany element sceny, lub też włączyć i wyłączyć jakiś element layoutu.

Rozbudowane możliwości monitorów poglądowych


Część urządzeń może również zaoferować funkcje znane z zaawansowanych kamer i aparatów takie jak choćby Focus Peaking, który poprzez wyróżnienie kolorem konturów wyostrzonego elementu obrazu informuje operatora o tym gdzie dokładnie znajduje się ostrość. Popularna Zebra z kolei ostrzega o możliwych prześwietleniach w konkretnych obszarach kadru. Ciekawą opcją jest także False Color (fałszywe kolory) - jest to graficzna interpretacja naświetlenia elementów w ramach kadru. Mówiąc inaczej elementy poprawnie naświetlone są wyświetlane na zielono, prześwietlone na czerwono, a niedoświetlone na niebiesko. Dzięki opcji 3D LUT osoby filmujące w płaskich profilach takich jak C-Log, czy S-Log mogą symulować gotową korekcję kolorystyczną już na etapie podglądu. To pozwala nagrać materiał dokładnie w taki sposób, by po nałożeniu LUT’a w postprodukcji wyglądał on idealnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nagrać bardzo klimatyczne ujęcia, a postprodukcję ograniczyć wyłącznie do niezbędnego minimum.

Liliput, Atomos Feelworld - jakiej firmy monitor poglądowy powinienem kupić?


Na rynku jest wielu producentów, którzy oferują tego typu urządzenia, jednak wśród nich można wyróżnić zdecydowanie trzy marki: Liliput, Atomos, Feelworld. Użytkownicy szczególnie chwalą te produkty ze względu na ich wysoką jakość, użyteczność i atrakcyjną cenę. Szczególną uwagę warto zwrócić na produkty Feelword i Liliput, które oferują zarówno produkty zróżnicowane cenowo dla profesjonalistów, jak i amatorów.